Envia’ns propostes a través de >>>
pedreguer.compromis.net/participa/

Moltes vegades els partits polítics s’omplin la boca amb paraules com “transparència” o “participació ciutadana” sense dotar-les, però, de contingut real. Evidentment, això és un poc trellat i una temeritat per part d’eixos partits, ja que és evident que la gent no és mama el dit i sap quan les coses promeses es compleixen o no. Així ho creiem des de Compromís: si parlem de transparència ens agrada fer-la efectiva, de la mateixa manera que si parlem de participació ciutadana és perquè volem dur-la a la pràctica de bona veritat. I és que l’autèntica democràcia no consisteix en votar cada quatre anys i prou, sinó en implicar-se, en participar dia a dia en tot allò que ens afecta a totes i tots.

Així hem tractat de posar-ho en pràctica sempre que n’hem tingut ocasió, per exemple, des del govern del qual hem format part durant la present i l’anterior legislatura a través d’iniciatives com els Pressupostos Participatius, que han permés als veïns i veïnes de Pedreguer decidir directament tot un seguit de projectes per un valor global de més d’1,5 milions d’euros. D’altra banda, també hem modernitzat la web municipal fins a posar-la al dia en matèria de transparència i accés públic a la informació.

En aquesta línia, ara volem demanar-vos que vos impliqueu per tal d’ajudar-nos a elaborar el programa electoral amb què ens presentarem a les eleccions municipals del proper mes de maig. La idea és ben senzilla: volem que siga el programa de tots els pedreguers i totes les pedregueres, que el fem entre totes i tots. Per això, com fa quatre anys, hem habilitat un espai web a través del qual podeu fer-nos arribar lliurement les vostres propostes, i votar i comentar les que hagen realitzat prèviament altres persones. El procediment no té cap misteri: només cal que penseu com podria millorar el nostre poble, que entreu a la web i que, amb un parell de clics, hi deixeu constància de la vostra proposta per tal que en prenguem nota i puga ser valorada per la resta de veïns i veïnes.

La vostra implicació, però, no ens és necessària només a nivell local: també vos animem a participar en el procés de primàries obertes que ha engegat Compromís per a l’elecció dels candidats i candidates que integraran les llistes a les Corts Valencianes, al Congrés, al Senat i al Parlament Europeu, cosa que podeu fer a: primaries.compromis.net/

Pensem que amb iniciatives com aquestes és com de veritat s’omplin de contingut conceptes com els de transparència i participació, sense l’aplicació pràctica dels quals la política no és política sinó un trist simulacre sense cap valor. Així, entre totes i tots, podrem continuar fent de Pedreguer un poble millor i construir una societat valenciana més justa, conscient, lliure i sostenible!

Vinga, animeu-vos a participar-hi!