[Vos recordem que aquest web està encara en procés de construcció: més informació a http://www.blocpedreguer.cat]

participa_generic_local

Moltes vegades els partits polítics s’omplin la boca amb paraules com “transparència” o “participació ciutadana” sense dotar-les, però, de contingut real. Evidentment, això és un poc trellat i una temeritat per part d’eixos partits, ja que és evident que la gent no és mama el dit i sap quan les coses promeses es compleixen o no. Així ho creiem des de Compromís: si parlem de transparència ens agrada fer-la efectiva, de la mateixa manera que si parlem de participació ciutadana és perquè volem dur-la a la pràctica de bona veritat. I és que l’autèntica democràcia no consisteix en votar cada quatre anys i prou, sinó en implicar-se, en participar dia a dia en tot allò que ens afecta a totes i tots.

Així hem tractat de posar-ho en pràctica sempre que n’hem tingut ocasió, per exemple, des del govern del qual hem format part durant la present legislatura a través d’iniciatives com els pressupostos participatius, que han permés que la decisió sobre el destí d’una part considerable dels pressupostos del nostre poble haja estat oberta a tots els pedreguers i les pedregueres que hi han volgut dir la seua.

En aquesta línia, ara volem demanar-vos que vos impliqueu per tal d’ajudar-nos a elaborar el programa electoral amb què ens presentarem a les eleccions municipals del proper 24 de maig del 2015. La idea és ben senzilla: es tracta que aquest siga el programa de tots els pedreguers i totes les pedregueres: que el fem entre totes i tots. A tal efecte, hem habilitat una pàgina web (http://pedreguer.compromis.net/participa/), a través de la qual podreu fer-nos arribar lliurement les vostres propostes i votar i comentar les que hagen realitzat prèviament altres persones. El procediment és ben senzill: només cal que penseu com podria millorar el nostre poble, entrar a la web i, amb un parell de clics, deixar-hi constància de la vostra proposta per tal que en prenguem nota i puga ser valorada per la resta de veïns i veïnes.

19-11-2014-22.11.29-1-1024x814

La vostra implicació, però, no ens és necessària només a nivell local: també vos animem a enviar-nos propostes per a l’elaboració del programa electoral amb què ens presentarem a les Corts Valencianes, propostes que penseu que poden ajudar-nos a millorar el País Valencià. El procediment és el mateix i podeu fer-ho ací: http://participa.compromis.net/.

Pensem que amb iniciatives com aquesta és com de veritat s’omplin de contingut conceptes com els de transparència i participació, sense l’aplicació pràctica dels quals la política no és política sinó un trist simulacre sense cap valor. Així, entre totes i tots, podrem fer de Pedreguer un poble millor i construir una societat valenciana més justa, conscient, lliure i sostenible!

Vinga, animeu-vos a participar!