En la propera sessió plenària del 30 de setembre [a les 20,30], els nacionalistes de Pedreguer demanaran que es done suport a les demandes dels centres educatius i dels sindicats

Pedreguer, 22 de setembre de 2010.

[comunicat de premsa]

Els nacionalistes es faran ressò, mitjançant una moció, de les demandes dels centres educatius i dels sindicats per tal que no s’eliminen grups en tots els tipus d’ensenyament, programes d’atenció a la diversitat, i desdoblaments i cicles en Formació Professional. També rebutgen enèrgicament les retallades en educació que vol efectuar la Conselleria, i que suposen un atac frontal a la qualitat de l’ensenyament.

En la part expositiva de la moció, on el BLOC desgrana totes les mesures que la Conselleria està prenent en contra de la qualitat de l’ensenyament, es qualifica de lamentable el fet que “el govern valencià faça que el sistema educatiu pague les conseqüències de la crisi, sent la base del futur de la nostra societat, en compte de fer-ho en tantes altres despeses innecessàries, d’una productivitat més que dubtosa, com ara la política de grans esdeveniments, alguns dels quals (visita del Papa) ha servit per finançar trames delictives”, en referència a la trama Gürtel.

El portaveu del BLOC a Pedreguer, Sergi Ferrús Peris, espera que, “vista la importància del tema, s’aprovarà per unanimitat. Tot i això, no som massa optimistes pel que fa a la postura del grup popular, ja que ha demostrat ja en altres ocasions que no està entre les seues prioritats donar suport a l’ensenyament públic i en valencià (el 29 de maig de 2008 va votar en contra de la dignificació del valencià a la diputació d’Alacant; el mateix dia va votar en contra d’una moció sobre Educació per la Ciutadania; sobre el mateix tema i els expedients a professors es va abstindre el 30 d’octubre de 2008; el 27 d’abril de 2009 va votar en contra d’una moció de suport a l’ensenyament públic; el 28 de maig de 2009 tampoc va recolzar als professors insultats per Alfonso Rus; el 23 de setembre de 2009 no va voler aprovar una moció que demanava el manteniment de les ajudes a les escoles infantils; el 26 de març de 2010 tampoc va votar a favor de demanar el requisit lingüístic per a la funció pública…) [tots els plenaris els podeu trobar ací]”. Tot i això, el portaveu suposa que “ara l’alcalde no ens eixirà amb eixa excusa que empra quan rebutja mocions, desqualificant-les dient que l’oposició presenta coses que no afecten a la ciutadania i portant als seus representants polítics a l’Ajuntament de tots els pedreguers a fer discursos electorals, mostrant la poca vergonya que tenen i el poc de respecte que demostren envers les institucions de tot el poble. Perquè pensem que l’educació pública sí que afecta a tots i cadascun dels habitants de Pedreguer”.