Divendres, 25 d’abril: a les 22,15, acte institucional a l’Ajuntament de Pedreguer, per commemorar aquesta diada, amb la penjada del quadre d’Amadeu Vives, que representa Jaume I.
Dissabte, 26 d’abril: Premi Llibertats Nacionals i Dia de les llibertats nacionals a Alacant.
Dissabte a Alacant

Tant el Casal Jaume I de Gata com el de Pedreguer, posaran sengles autobusos per anar-hi.

A més d’això, recordeu que les companyes i companys del BLOC d’Alzira atorguen hui, dijous, a les 20 hores, el Guardó Murta a la Societat Musical d’Alzira, i que demà, divendres 25, a les 19 hores a l’Ateneu Marítim (C. de la Reina, 68), el BLOC de València dóna el Premi Cap i Casal a Salvem el Cabanyal, el Premi Bloc i Foc a la Falla Arrancapins, i el premi a la Trajectòria a Salvador Signes i Chover.

D’altra banda, ens han fet arribar una interessant iniciativa de joves de la comarca: EL CANYÍS, “una revista cultural i d’actualitat el canyís és un projecte impulsat per una série de persones compromeses amb la cultura, llengua i país dels valencians”. Aquest és el text sencer:

EL CANYÍS

REVISTA CULTURAL I D´ACTUALITAT

La revista cultural i d’actualitat el canyís és un projecte impulsat per una sèrie de persones compromeses amb la cultura, llengua i país dels valencians

L’objectiu principal és exposar, opinar d’allò exposat i reflexionar per comprendre el present a partir del coneixement i la informació, així com aspectes de la nostra cultura que són desconeguts per a la majoria.

El nostre projecte té l’ambició d’arribar a tots els públics, des de la convicció que hi ha un espai per créixer donant la oportunitat de crear als joves valencians que no han renunciat a la seua cultura i llengua.

Aquest és un projecte integrador on es convida a participar a tots els valencians que vulguen redescobrir que tenen una gran cultura on també poden participar mallorquins i catalans així com també aquells castellanoparlants, natius i immigrants, que tinguen la voluntat de participar de la cultura del país que els ha acollit com a germans.

El contingut de la revista s’estructura en 3 parts:

1-ACTUALITAT

Informar de les notícies més rellevants d’una manera critica i aixi obrir un debat en els àmbits locals del país i internacional.

A més, assabentar als nostres lectors de l’actualitat cultural programada per a cada mes a la comarca de la marina alta (de moment).

2-HISTÒRIA I CULTURA VALENCIANA

En aquest apartat tractarem diferents temes de cultura, des de música i literatura fins a cuina valenciana passant per medi ambient així com els episodis de la nostra història

3.-L’OPINIÓ i ARTICLES LLIURES

Aquesta part va dedicada a tota la gent de la Marina Alta i del País Valencià. Els nostres lectors poden escriure articles etc.

També hem creat el polèmic i famós apartat ‘Protesta ja!’ on la gent ens pot enviar totes les queixes i injustícies d’aquesta societat i fer d’aquest projecte el que puguem per fer front a les injustícies.

US CONVIDEM A COL.LABORAR, SI VOLS ESCRIURE ALGUN ARTICLE, VOLS FER ALGUNA SUGGERIMENT O
VOLS FORMAR PART DEL NOSTRE EQUIP, ENVIA’NS UN CORREU ELECTRÒNIC A:

ELCANYIS[arrova]GMAIL.COM

(DIRECTOR:JOAN MIQUEL VIDAL MARTÍ)

A més, però ja amb la vista posada en juny, el BLOC està preparant la Conferència Nacional, “que portarà com a lema Estratègia 2011: Arrelar i Créixer i que tindrà lloc al Palau de Congressos de València el 14 de juny de 2008. Un acte que serà només la conclusió d’un procés de debat intern que comença tot just amb” la informació que ens han fet arribar i que us concretarem més endavant.