Membres del col·lectiu del BLOC de Pedreguer s’acreditaren el passat dissabte a les Corts per tal de recollir signatures per una educació infantil pública i de qualitat

[comunicat de premsa]

El BLOC NACIONALISTA VALENCIÀ i la COALICIÓ COMPROMÍS posaren en marxa el passat dissabte una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per tal d’aconseguir una educació pública infantil de 0 a 3 anys gratuïta. La iniciativa demana a la Generalitat la creació d’una xarxa d’escoles infantils de titularitat pública al País Valencià, xarxa que hauria de permetre el manteniment mínim de trenta mil noves places. Segons afirmà Enric Morera, secretari general del BLOC i diputat a les Corts, “des del BLOC i la COALICIÓ COMPROMÍS apostem perquè els ciutadans participen de manera directa en política i una bona mostra d’això és aquesta iniciativa tan necessària que haurem d’impulsar entre tots i totes”.

Membres de col·lectiu nacionalista de Pedreguer assistiren el passat dissabte a les Corts per tal d’acreditar-se com a fedataris de la ILP i poder iniciar així la recollida de signatures. Sergi Ferrús, portaveu municipal del BLOC a l’Ajuntament de Pedreguer, ha manifestat “la necessitat, i més en aquests temps de crisi, de que les administracions s’impliquen i donen suport a les famílies, tal i com demana la ILP posada en marxa pel BLOC i la COALICIÓ COMPROMÍS”. Ferrús ha animat a tots els pedreguers i les pedregueres a “signar per aquesta iniciativa que facilitarà que moltes més famílies puguen tindre fills sense que açò els supose un cost addicional excessiu”. “Des del BLOC de Pedreguer”, ha afegit Ferrús, “demanem al govern valencià que gaste els diners de la gent en allò que realment importa, com és per exemple l’educació, i que no els balafie en grans esdeveniments (investigats fins i tot per suposada corrupcció)”. Cal recordar que ja en el plenari  del passat 23 de setembre de 2009 el BLOC de Pedreguer presentà una moció contra la reducció de les ajudes de la Conselleria a l’educació infantil; moció que fou aprovada amb els vots a favor dels partits de l’oposició, malgrat l’abstenció del PP.

Per a la tramitació de la Iniciativa Legislativa Popular seran necessàries 50.000 signatures que s’hauran de recollir en els pròxims quatre mesos. Tots aquells que vulguen signar per una educació pública i de qualitat podran fer-ho posant-se en contacte amb el col·lectiu del BLOC de Pedreguer, ja siga a través de la seua pàgina web (www.blocpedreguer.cat) com del correu electrònic (tucomptes@blocpedreguer.cat) o apropant-se a la seu local del col·lectiu (Glorieta, 12) qualsevol dimarts a la nit.