Ahir tingué lloc a Ondara una reunió de treball entre Vicent Marzà, conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, i els regidors i regidores de Compromís responsables d’aquestes àrees de gestió a les comarques de la Marina Alta, la Marina Baixa i la Safor. A la trobada assistí, en representació del col·lectiu de Pedreguer, el regidor de Cultura, Educació i Normalització Lingüística, Blai Server.

En l’encontre, Marzà informà les persones assistents de la situació actual de la Conselleria, alhora que exposà les línies generals de les actuacions dutes a terme fins al moment i aquelles que està previst que es realitzen pròximament. Així, el conseller va posar de manifest el difícil estat en què es troba la Conselleria a causa de la nefasta gestió duta a terme per l’anterior govern del Partit Popular, bon exemple de la qual són els sobrecostos generalitzats i l’increment del deute de l’administració; tot plegat, agreujat pel deficient sistema de finançament que pateix el País Valencià. Tot i això, va assenyalar Marzà, des de la Conselleria s’està treballant per deixar enrere el desastre generat pel PP amb iniciatives com el programa Xarxa de Llibres, el programa pilot d’educació infantil de 2 anys o el codi ètic de bones pràctiques per a la gestió cultural que va presentar-se ahir a València; en definitiva, la intenció de la Conselleria és avançar en el compliment de l’Acord del Botànic i més enllà. A més, el conseller va recollir les propostes de millora i reivindicacions dels regidors i regidores presents.

Server va aprofitar la trobada per traslladar a Marzà diverses demandes de la comunitat educativa del municipi que escapen l’àmbit competencial municipal. En aquest sentit, el regidor entregà al conseller un dossier sobre la necessitat urgent d’una reforma estructural al CEIP Trinquet que resolga els problemes existents en un dels pilars de l’edifici. També va entregar-li la documentació relativa a la petició de construcció d’un gimnàs cobert realitzada per la direcció i l’AMPA del CEIP L’Alfàs.

IMG_20151014_194121