Des de Compromís per Pedreguer volem mostrar el nostre suport a la recentment creada Plataforma pel Nou Centre de Salut de Pedreguer i adherir-nos plenament al manifest difós per aquesta. Considerem una molt bona notícia que la ciutadania del nostre poble s’organitze per a reivindicar una infraestructura tan bàsica, de manera semblant a com va fer-se ja amb l’IES Pedreguer.

Des que l’any 2000, sent alcaldessa de Pedreguer Teresa Ballester, s’iniciava l’expedient de construcció d’un nou centre de salut al nostre poble, des del BLOC-Compromís hem treballat a tots els nivells per aconseguir la seua realització. Aquesta, però, no ha estat possible fins ara per manca de voluntat política per part de la Conselleria de Sanitat i d’interés per part de l’empresa concessionària Marina Salud, que durant els últims anys s’han anat passant mútuament la pilota de la construcció del centre mèdic en detriment del benestar dels pedreguers i les pedregueres. Així, per exemple, en els darrers anys, l’esmena de la Coalició Compromís als pressupostos de la Generalitat per incloure-hi la realització de l’obra ha estat reiteradament bandejada pel Partit Popular, i Marina Salud no ha inclòs mai aquest projecte en el seu pla d’inversions.

Aquesta situació sembla haver canviat amb l’entrada d’un nou govern a la Generalitat Valenciana. Així, en una reunió amb Sergi Ferrús, alcalde de Pedreguer, dirigents de Marina Salud van manifestar que no existeix, per la seua part, cap obstacle per a la realització del nou centre de salut i que l’únic que cal és que des de Conselleria se’ls done el vistiplau per executar el projecte. Des de l’Ajuntament, s’ha demanat ja una cita amb la consellera de Sanitat, per tal de tractar la qüestió.

Esperem, doncs, que la constitució de l’esmentada Plataforma i les actuacions que aquesta puga realitzar reforcen les gestions de l’equip de govern municipal i que el nou centre de salut de Pedreguer siga una realitat al més prompte possible.